صندوق قرض الحسنه شهیدان حمیدرضا و محمدرضا اله پرست
صندوق قرض الحسنه شهیدان حمیدرضا و محمدرضا اله پرست

صندوق قرض الحسنه شهیدان حمیدرضا و محمدرضا اله پرست

این کار بهترین عبادت است

این کار بهترین عبادت است


۶۰۳۷۱


به تصریح روایات معصومین (ع) و سخن بزرگان انتظار فرج از افضل اعمال و مورد توصیه در همه حال است.

پیامبر خدا (ص) می فرمایند: «صبورانه در انتظار فرج بودن عبادت است.»

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا نومید مشوید؛ زیرا محبوبترین کارها نزد خداوند عزّ و جلّ انتظار فرج است.»

و از آن حضرت (ع) است که: « برترین عبادت مؤمن، در انتظار فرج خداوند بودن است.»

امام زین العابدین (ع) نیز در فضیلت انتظار فرج فرموده اند: «انتظار فرج، خود بزرگترین فرج است.»

همچنین، پیامبر خدا (ص) می فرمایند: «برترین کارهاى امّت من، انتظار فرج از خداوند عزّ و جلّ است.»

و نیز فرموده اند: «برترین اعمال امّت من، در انتظار فرج از سوى خدا بودن است.»

امام صادق (ع) نیز در فضیلت انتظار فرج می فرمایند: «کسى که منتظر دوازدهمین [امام] باشد، مانند کسى است که با شمشیر آخته در برابر پیامبر خدا صلى الله علیه و آله از آن حضرت دفاع کند.»

همچنین، امام صادق (ع) یکی از شرایط پذیرفته شدن عبادت بندگان را انتظار حکومت حضرت قائم (عج) برشمرده و فرموده اند:

«برای ما دولتی است که هر گاه خداوند بخواهد آن را می آورد.» سپس فرمودند: «کسی که دوست دارد از اصحاب قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد، باید منتظر ظهور باشد و به ورع و اخلاق نیکو رفتار کند، در حالی که در صراط انتظار گام بر می دارد، پس در این حالت اگر مرگ او فرا رسد و قائم بعد از او قیام کند، پاداش او همانند کسی است که آن بزرگوار را درک می نماید. پس کوشش کنید و منتظر باشید. گوارا باد بر شما ای گروهی که مورد رحمت خدا هستید.»


منابع:

بحارالانوار

میزان الحکمه

۸ گناهی که از استجابت دعا جلوگیرى مى کنند!

حدیث امروز: ۸ گناهی که از استجابت دعا جلوگیرى مى کنند!


hadis-mihanfal.com_2


امام زین العابدین علیه السلام: گناهانى که از استجابت دعا جلوگیرى مى‌کنند عبارتند از: بد نیّتى، خبث باطن (ناپاکی باطن)، دورویى با برادران، باور نداشتن به اجابت دعا، به تأخیر انداختن نمازهاى واجب تا آن که وقتشان بگذرد، ترک تقرّب جستن به خداوند عزّ و جلّ با نیکوکارى و صدقه، بد زبانى و زشت گویى.


متن حدیث


الإمامُ زینُ العابدینَ علیه السلام : الذُّنوبُ التی تَرُدُّ الدعاءَ: سُوءُ النِیَّهِ، و خُبثُ السَّرِیرَهِ، و النِّفاقُ مَع الإخوانِ، و تَرکُ التَّصدیقِ بالإجابَهِ، و تأخِیرُ الصلواتِ المَفروضاتِ حتّى تَذهَبَ أوقاتُها، و تَرکُ التّقرُّبِ إلى اللّه ِ عزّ و جلّ بالبِرِّ و الصَّدقَهِ، و استِعمالُ البَذاءِ، و الفُحشُ فی القَول.


پینوشت: «معانی الاخبار، جلد ۲، صفحه ۲۷۱»

عوامل سعادت


*سه چیز را با احتیاط بردار        

قدم ، قلم ، قسم 

*از سه چیز خود را نگهدار                  

افسوس ، نیرنگ ، نفرین


* سه چیز را پاک نگهدار            

جسم ، لباس  ، خیال

*سه چیز را آلوده مکن             

  قلب ، زبان ، چشم

* از سه چیز کار بگیر                

عقل ، همت ، صبر

*اما سه چیز را هرگز فراموش مکن             

    خدا ، مرگ ، دوست


آدرس کعبه :


شیر خوار گاه آمنه  ، بیمارستان سرطان کودکان محک ، بیمارستان جنوب شهر ، آسایشگاههای معلولین  زنان بی سر پرست که برای امرار معاش به کار های طاقت فرسا اشتغال دارند البته رفتن به اینجور جاه ها سخت تر است از رفتن به مکه  اما ثواب چندین مکه را دارد.


*دعای قشنگ امروز

خدایا :


به آنچه که دادی تشکر  ، به آنچه که ندادی تفکر ! به آنچه که گرفتی تذکر ! که داده ات نعمت است ، نداده ا حکمت ،و گرفتنت عبرت ، یارب آنچه خیر است در تقدیر ما کن  آنچه شر است ازمن و دوستانم جدا کن . امین یا رب العالمین

پرفسور منوچهر جعفریان متخصص برجسته علوم تغذیه  پس از بیست و پنج سال تحقیق حاصل یافته های خود رابیان می کند یافته های او آنقدر ساده است که عمل کردن به آنها شوخی بنظر می رسد :


*سه عامل مهم برای سلامتی روح و روان : بخندید ، ببخشید ، فراموش کنید

ماموریت حضرت میکائیل چیست؟

ماموریت حضرت میکائیل چیست؟


۶۰۲۰۷


حضرت میکائیل علیه السلام یکی از فرشتگان مقرب درگاه الهی است. هریک از فرشتگان مأموریت خاصی دارند. با توجه به روایات مشخص می‌شود که حضرت میکائیل علیه السلام یک وظیفه خاص دارد که عبارت است از ریاست ملائکه‌ای که مسئول رساندن رزق و روزی به مخلوقات هستند.


در مورد مأموریت حضرت میکائیل علیه السلام در روایات آمده است:

پیامبر خدا(ص) می‌فرمایند: … أَمَّا مِیکَائِیلُ فَصَاحِبُ کُلِّ قَطْرَهٍ تَسْقُطُ وَ کُلِّ وَرَقَهٍ تَنْبُتُ وَ کُلِّ وَرَقَهٍ تَسْقُط… صاحب هر قطره بارانی که می‌بارد، هر برگ درختی که رشد می‌کند و هر برگی که فرو می‌افتد، میکائیل است.

لذا می‌توان گفت که وظیفه اصلی حضرت میکائیل علیه السلام نظارت بر باران و گیاهان و در واقع مسئول رزق و روزی موجودات است.


اما گاهی حضرت میکائیل علیه السلام با دیگر فرشتگان نیز همکاری دارد، به‌عنوان نمونه امام صادق علیه السلام فرمودند: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى بَعَثَ أَرْبَعَهَ أَمْلَاکٍ فِی إِهْلَاکِ قَوْمِ لُوطٍ جَبْرَئِیلَ وَ مِیکَائِیلَ وَ إِسْرَافِیلَ وَ کَرُوبِیل‏. خداوند تبارک و تعالی، به چهار فرشته (جبرئیل، میکائیل، اسرافیل، کروبیل) مأموریت داد که قوم لوط را هلاک کنند.