صندوق قرض الحسنه شهیدان حمیدرضا و محمدرضا اله پرست
صندوق قرض الحسنه شهیدان حمیدرضا و محمدرضا اله پرست

صندوق قرض الحسنه شهیدان حمیدرضا و محمدرضا اله پرست

استاد واجدی ؛ تمامی اعمالی که در چارچوب بندگی خدا است عبادت است

استاد واجدی ؛

تمامی اعمالی که در چارچوب بندگی خدا است عبادت است



کارشناس مذهبی گفت: این مژده قرآنی است که همه روابط انسانی ما و هر حرکت ریز و درشتی در زندگی که در چارچوب بندگی قرار بگیرد از دیدگاه عبادت محسوب می شود.

 
 سید رضا واجدی کارشناس مذهبی امروز در جمع مردم کاشان با تأکید بر این که در نظام تشریع همه ما مکلف به اجرای فرامین الهی هستیم و در این رابطه هیچ اختیاری از خود نداریم گفت: به فرمان مراجع بزرگوار که برگرفته از دین خدا است ما باید مطیع و فرامین خدا را در همه زمینه ها اجرا کنیم.

وی یاد آورشد: هنر قرآن است که توانسته همه روابط اجتماعی ما را که در چارچوب بندگی است حتی تفریح انسان را عبادی کرده و آن را عبادت دانسته است، لذا عبادت تنها نماز و روزه نیست و هر نوع فعالیتی از انسان می تواند معنی به عبادت به خودش بگیرد.

به گفته وی، تمامی افرادی که برای خانواده خود تلاش می‌کنند، تفریح و استراحت انسان وحتی خانمی که در طبخ غذا و نگهداری کودکانش نقش دارد عبادت است. لذا  باید در طول زندگی اتصال با خدا وجود داشته باشد.

واجدی یاد آورشد: همانگونه که نماز های یومیه را رکعتی کم و زیاد نمی کنیم و می گوییم طبق دستور خدا است و عبادت است ، هر حرکتی نباید کم و زیاد شود حتی حرف زدن با همسرهم باید براساس فرمان خدا باشد.

این کارشناسی دینی بی تفاوتی نسبت به دیگران را در دین اسلام  جایز ندانست و افزود: اگر اختلافی بین زن و شوهری وجود داشته باشد نمی توان گفت ربطی به من ندارد مشکل خودشان است چرا که  بی تفاوتی نسبت به دیگران در دین و قوائد زندگی جایگاهی ندارد.

وی افزود: زندگی بندگی یعنی مشکل دیگران ، مشکل من نیز می تواند و بر عکس آن موفقیت دیگران ، موفقیت من نیر هست به این معنی که انسان اگر می خواهد آزادانه زندگی کند نمی تواند نسبت به مشکل دیگران بی اعتنا باشد چرا که همه کارهای من و مرگ و زندگی من باید در مسیرخدایی و  دردر چارچوب بندگی خدا باشد.
   
این کارشناس دینی با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران که می فرماید ، أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا اصبرُوا وَ صابِرُوا وَ رَابِطوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ گفت:  اگر می خواهید رستگار شوید در مسائل فردی ، اجتماعی  و دیگران صبر کنید چرا که اگبر صبر نباشد ایمان نیست ، لذا سبر باید در تمامی مراحل زندگی ما روز و ظهور داشته باشد.

واجدی انسان را نیازمند به صبر دانست و یاد آورشد: تمامی مشکلات، اختلافات و گناهان و کوتاهی های زندگی به دلیل نداشتن صبر است ، لذا مومنین در زندگی و مسائل فردی باید صبر داشته باشند.  

وی در ادامه با اشاره به تأکید قرآن بر صبر در کنار تقوا گفت: صبر همراه با تقوا ، صبر زیبا مانند صبر حضرت یعقوب که او را توسط حضرت یوسف امتحان کرد و حضرت یعقوب نیز فرمود ، صبر جمیلا، یعنی من صبر زیبا خواهم کرد سفارش شده است.

به گفته وی، صبر همراه با تقوا، صبر ریشه دار است در غیر این صورت صبر بدون تقوا و صبر ظاهر سازی و قیافه صبر به خود گرفتن ، بی نتیجه و بدون میوه است.

این کارشناس دینی گفت: اگر صبور باشیم و در زندگی خود حوصله به خرج دهیم و صبر در زندگی ما انسان ها نمود عینی داشته باشد، ملائکه انسان را تا بهشت راهنمایی می کنند و زمانی که وارد بهشت می شوند، ملائکه به دلیل صبر آنها به آنها سلام می کنند.  

واجدی گفت: هنر انسان در این است که علاوه بر صبر فردی ، با یکدیگر نیز صبر کنند و طرف مقابل خود را نیز به صبر دعوت کند، لذا اگرصبر طرفینی باشد و هردو با هم صبر کنند تمامی پرونده های دعاوی دادگستری بسته خواهد شد.

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به این که تقوا حقیقتی است که همه خوبی و زیبایی ها را در خودش جای داده است  اظهار امیدواری کرد مومنین ارتباط معنا دار نه از جنس سوداگری بلکه از جنس بندگی و صله رحم را مورد توجه قراردهند و اتحاد خود را در سایه تقوا و بندگی خدا  با یکدیگرمحکم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.